tisdag 4 november 2008

Vi minns 80-talet som igår

Axelvaddar på en midjekort fransmockajacka, permanentat hår, skipants och benvärmare. Sen ska vi inte glömma magväskan! 80-talet är här! Chockrosa, mintgrön, neongul, turkos och aprikos, färgerna som lyste upp gatorna. Det är annat än 2000-talets gråa mode. Det var så mycket som var spännande då, glace au four, ryktet att Michael och Janet Jackson var samma person eller när min kompis och jag busringde till nummerupplysningen från telefonkiosken på torget. Det var gratis och gav oss många fnissiga kvällar. På väggarna i mitt rum hängde planscher på diverse pudelrockband och kyssande par vid vattenfall. På skrivmaskinen som jag lånat av grannen skrev jag dikter om solnedgång och brusten kärlek och vid varje stavfel redigerade jag med tipex.

I Kortedalas skyltfönstret har vi samlat lite av våra minnen från 80-talet. Det finns även ett quiz, rätt så svårt, men händelserikt. Vill du få hjälp på traven så finns även svaren i fönstret, annars så är du som alltid välkommen att fråga personalen.

Välkommen att bli nostalgisk!
/Anna

Inga kommentarer: