måndag 2 mars 2009

Serier tjoho!

När jag själv svarade på mina fem frågor om favoriter (i tidigare inlägg) så glömde jag nämna serier som en genre jag gärna läser. Nu senast har jag läst Dotterbolagets antologi, red. Karin Didring, Sara Elgeholm och Sara Granér. Dotterbolaget är ett feministisk seriekollektiv som bildades våren 2005. Gruppen utgörs idag av ett trettiotal kvinnor som lärde känna varandra genom serieskolan på Kvarnby folkhögskola i Malmö. Antologin är en samling av 32 medlemmars olika stilar och uttryck från 2005-2008. Som det brukar bli med antologier så varierar kvalitén men det finns många riktigt roliga, fina och bra serier, vilket gör samlingen värd att låna.
Kolla om den finns inne i GOTLIB

/Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att ni har börjat köpa in lite bra serier det senaste året,tyvärr försummades dom förut, men jag hoppas att ni fortsätter på den inslagna vägen.

K G biblioteksblogg sa...

Ja, det finns många bra serier och vi kommer fortsätta köpa. Nu har vuxenserierna fått en ny hyllplats, bredvid hälsohyllan, som jag hoppas är mer lättillgänglig.

/Anna

Anonym sa...

Sara Granér är bra, köp allt av henne.