onsdag 6 maj 2009

Samtidigt

Begreppet grafiska noveller var för mig nytt när jag fick Samtidigt i min hand. Från början trodde jag att det skulle vara mer text än i ett seriealbum, men det tycks snarare vara synonymt.

I denna samling får vi möte sex unga svenska serietecknare som berättar historier om människor, djur och dess möten, alldagliga och mindre vanligt förekommande situationer. Det är i denna samling som med de flesta andra en varierande kvalité men det som förenar är att fantasin inte har några gränser. Jag vill tipsa om Samtidigt framförallt för att det är roligt att lyfta fram unga serietecknare, det finns så många förmågor som är värda rampljuset.


Låna Samtidigt i GOTLIB.

/Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

så fint att du puffar för nya fförmågor.

Anonym sa...

Spännande.

Anonym sa...

underbart ;-) :-*/ff