fredag 7 maj 2010

PRAO PÅ BIBLIOTEKET & THE ULTIMATE HITCHIKER’S GUIDE TO THE GALAXY



Den här veckan har vi en fantastiskt positiv, duktig och framåt prao på biblioteket. Vi låter honom presentera sig själv samt ge ett boktips:

Hej, jag är Alexander, 12 år från Assaredskolan som har praoat på biblioteket denna vecka. Här har jag hjälpt till med att märka böcker, gjort en utställning med vampyrböcker, placerat böcker på de rätta ställena, ritat bild/bilder till en muminutställning o.s.v.

Mitt boktips:
Jag har läst första delen av Douglas Adams serie Hitchikers guide to the galaxy (Boken på bilden, som jag har hemma, innehåller alla böckerna i serien). Det är nog den bästa boken jag läst (min favorit) tack vare hans sköna humor, med att jorden elimineras för att man ska bygga en intergalaktisk motorväg. Den handlar om Arthur Dent som i början av boken ska få sitt hus rivet och får veta att hans goda vän Ford Prefect är en utomjording. Ford räddar dem från total utplåning genom att hålla upp tummen och lifta med jätteskeppet. Det är så äventyret startar, det har gjorts en film av första delen som är ganska bra, men själv tycker jag att boken var bättre. Hela storyn är ganska puckad men det är delvis det som gör den så bra!!



Inga kommentarer: