fredag 2 juli 2010

Vad läser du?

Här kommer en liten läsrapport:
Just nu läser jag:
The forest of hands & teeth av Carrie Ryan. Ungdomsbok om zombies och kärlek.
The fifth child av Doris Lessing. Spårvagnsläsning om ett inte så sympatiskt barn..
Näst i kö att läsa: The Terror av Dan Simmons. Ska handla om en arktisk expedition som fastnar i isen i slutet av 1800-talet och sen är det nåt (monster?) därute som dödar besättningen... ser mycket fram mot!
Har påbörjat och bläddrar i sporadiskt: Godis åt folket av André Persson. Handlar om svenskarnas stora lösgodiskonsumtion.
Ska lyssna på: Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg. Första ljudboken ska lyssnas på i bilen tänkte jag...
Dessutom har jag lånat hem två böcker om Sveriges sevärdheter eftersom jag tänker ägna mig åt att åka på roadtrips in Sweden i sommar (därav ljudboken). Plus ett antal reseböcker om Barcelona eftersom semestern går dit.

Vad läser du just nu?

/AnnaJ

3 kommentarer:

Anonym sa...

just nu läser jag "lev enklare" och "självkänsla nu!" och jag har funderingar på att läsa om "sommarboken", eller kanske någon deckare... :)

AnnaJ sa...

Kul! Jag tycker att du ska läsa både sommarboken och en deckare ;)
Har inte läst Sommarboken, men Tove Janssons värld borde jag definitivt bege mig in i snart...

Anonym sa...

åh, läs sommarboken då - den är så fin och passar så bra på sommaren :)