onsdag 16 februari 2011

Veckans fråga!

Förra veckan undrade vi vilken som var den bästa filmatiseringen av en bok. Vinnare blev Vägen (mycket kul tycker jag). På delad andra plats hamnade "Dirty Weekend" och "Annan". Denna gång funderar vi över vilken bok som du önskar att du skrivit själv. Och vi tänker inte främst på ifall det varit en ekonomisk framgång eller på dess populäritet utan snarare rent kvalitetsmässigt/konstnärligt.

Det finns sjävlvklart flera alternativ som kanske inte finns med i undersökningen, svara då istället i kommentarerna.

/AnnaJ

1 kommentar:

Anna sa...

Jag börjar genast fundera på vilken författare jag skulle vilja ha varit. Svårt, finns många som levt spännande liv, Simone de Beauvoir tex. Inte för att Sarte var så het men livet i Paris. Jag kan också tänka mig att ha skrivit Det andra könet.