tisdag 22 maj 2012

Alena

Alltså. Vilket omslag. Kim W. Andersson tecknar otroligt snyggt och har ett uttrycksfullt bildspråk som för berättelsen framåt ruta för ruta. Detta är en skräckberättelse som är både spännande och ibland lite äcklig. Rädd blir jag väl egentligen inte för egen del mer än att jag är rädd för vad som ska hända karaktärerna. men det finns en laddning i Alena som gör att jag dels fasar för vad som ska hända när jag vänder sida, dels måste fortsätta läsa för att få veta hur det ska sluta.

Alena handlar om mobbade tjejen Alena som går på internatskola och om hur hennes bästa vän Josefin försöker få henne att stå upp för sig själv. Josefin som är död sedan ett år. Josefin som älskar Alena. Josefin som tänker ta saken i egna händer om inte Alena gör något... Kolla in denna spännande boktrailer (jag älskar konceptet med boktrailers!):



Intresserad? Låna Alena här.
/AnnaJ